We hebben de Air Up drinkfles getest die de hersenen bedriegt

Heb het gevoel dat je water met een smaakje drinkt terwijl dat niet zo is! Dit is de waanzinnige uitdaging van Air Up dankzij zijn waterfles en zijn pods die het water alleen via de reukzin aromatiseren, zodat u kunt genieten van een drankje zonder suikers en additieven.

De ervaring is de omleidingen waard! Vul de Air Up fles gewoon met kraanwater, plaats de geurzakjes, pods genaamd, en nip vervolgens door een rietje aan uw gearomatiseerde, suikervrije en additievenvrije drankje.

De geur is aanwezig zodra je de zakjes opent waarin de peulen zijn verpakt. Dan gaat elke slok water gepaard met een zeer lichte smaak. De smaak is niet erg hardnekkig, maar wel zeer aanwezig wanneer de slok een paar seconden in de mond wordt gehouden. De peulen bestaan uit natuurlijke aroma's die helemaal niet kunstmatig smaken. Er is ook geen waarneming van suiker of zoetstof, wat leidt tot een zeer aangename en verfrissende smaak. De smaakervaring wordt vertienvoudigd als bruisend water wordt gebruikt in plaats van plat water. Inderdaad, de smaak is even aangenaam en zelfs intenser met bruisend water.

Wat het praktische aspect betreft, kan de peul naar beneden worden geduwd om hem te deactiveren, zodat u kunt kiezen of u water met een smaakje of gewoon water wilt. Tijdens onze test was er bij de laatste optie nog een lichte geur aanwezig.

Air Up biedt een dozijn smaken aan. Eén capsule is genoeg om ongeveer 5 liter drank op te drinken. Eenmaal geopend, is het echter mogelijk om over te schakelen op een andere smaak. Verwissel gewoon de peulen en doe de eerste terug in het luchtdichte zakje, waar hij zeven dagen houdbaar is. Met de dop van de fles kunnen de peulen, eenmaal vastgeschroefd, worden gedeactiveerd.

Kortom, een geslaagd experiment dat aantrekkelijk moet zijn voor consumenten die op zoek zijn naar gezonde drankjes. Het concept, dat vrij veelbelovend is, is ook aantrekkelijk voor investeerders, aangezien de start-up onlangs 20 miljoen euro aan financiering heeft opgehaald, met name door de deelname van PepsiCo. Wordt vervolgd...

air up drinkfles

Bekijk de dagprijs

Hoe werkt de Air Up drinkfles eigenlijk?

De technologie achter het verbazingwekkende Air Up fenomeen wordt retronasaal ruiken genoemd. Simpel gezegd is dat de Absorptie van aroma's en geuren via de keel. Wanneer we eten en drinken, proeven we niet alleen met onze tong, maar nemen we ook smaak waar met behulp van onze neus.

Wanneer u uit de Air Up fles drinkt, zuigt u het water op door het rietje. Extra geuren worden uit de bijgevoegde geurhouder gehaald. Deze worden aan het water toegevoegd en gescheiden van het water in uw mondholte. Zo ontstaat de smaak die u hebt gekozen.

Het mooie: smaken kunnen binnen enkele seconden worden veranderd. "En dat werkt echt voor iedereen?" vraag je jezelf nu af. Helaas moet ik u teleurstellen. Hoe uitgesproken het smaakgevoel is, verschilt van persoon tot persoon. Dat is deels genetisch bepaald, maar met het ouder worden kan het ook negatief worden beïnvloed door roken, alcohol of medicijnen.

Gebruik van de Air Up fles

Het vullen van de fles is heel eenvoudig en duurt slechts een minuut. U trekt het siliconen hulpstuk van het flessenlichaam en vult de fles met kraanwater. Daarna drukt u het hulpstuk er gewoon weer op. Met het deksel kan de fles waterdicht worden afgesloten voor transport om knoeien in de tas te voorkomen.

De fles is in de kleuren zwart en wit verkrijgbaar. De lus op het deksel is in vele variaties verkrijgbaar en kan eenvoudig worden verwisseld. Alle onderdelen zijn ook als reserve onderdelen te koop voor het geval er iets stuk mocht gaan.

air up fles

Bekijk de dagprijs

Geurstokjes: welke smaken zijn er?

Theoretisch zou het mogelijk zijn om alle denkbare smaken in één pod te verpakken. De fabrikant heeft ook al een ruime keuze in zijn assortiment, van fruit als limoen en appel tot exotische varianten als Koffie en Kola goes. Volgens de fabrikant is elke pod voldoende voor 5 liter water.

Mijn ervaring is dat je de pods wat langer kunt gebruiken. De smaak is alleen niet meer zo intens. Als de pods luchtdicht worden bewaard, kunnen ze tussendoor gemakkelijk worden verwisseld. Dat zorgt voor extra variatie.

De indeling van de verschillende smaken is misschien erg subjectief, maar in de loop der tijd heb ik één ding ontdekt. Hoe gecompliceerder de smaak, hoe groter de teleurstelling. Bij eenvoudige creaties zoals limoen ben ik zeer overtuigd. Het smaakt alsof er een echte limoen in mijn fles zwemt. Met de smaak Hops-citroen, maar het ziet er een beetje anders uit. De poging om een wielrenner te imiteren is naar mijn mening mislukt. Minder is meer!

Voordelen

De voordelen voor je lichaam zijn duidelijk. Geen drankje ter wereld is beter dan zuiver kraanwater. Ik kan het begrijpen als dit op den duur te saai voor je is. Air Up slaagt erin afwisseling en gezondheid te combineren. Ik heb ook het positieve effect was dat ik meer drink gedurende de dag. De hoeveelheid water in de fles is goed geportioneerd en het zuigen is op zijn eigen manier een beetje verslavend.

air up review

Bekijk de dagprijs

Draag bij aan een duurzame wereld!

Duurzaamheid en plastic flesje in één zin klinkt op het eerste gezicht een beetje verwarrend. Maar bij een tweede blik zie je dat er wel degelijk een verband is. Want je kunt je Air Up fles lang gebruiken als je hem regelmatig schoonmaakt. Bovendien bespaart het drinken van kraanwater een enorme hoeveelheid CO2 die anders zou zijn ontstaan op de transportroutes voor drank in flessen.

Ter vergelijking: één petfles van 1 liter weegt ongeveer die 54 gram. Dat betekent dat u met 5 liter Air Up tot 50 keer minder plastic kunt gebruiken.

Geschiedenis van het merk

Air Up is de realisatie van een heel bijzonder project dat is voortgekomen uit het fenomeen retro-olfactie in München in 2018. Maar wat is het? Meer precies, het is het perfecte huwelijk tussen smaak en geur. Het werkt dankzij de door het merk zelf ontworpen fles, die microbelletjes lucht produceert, natuurlijk gearomatiseerd dankzij de Pod.

Het is een team van 70 mensen, dat voortdurend ideeën bedenkt, innoveert en prototypes ontwerpt, jonglerend met ideeën en cijfers.

Ze zijn gemotiveerd en vastberaden en hebben allemaal een specifieke rol en verantwoordelijkheidsgebied, zoals bedrijfscommunicatie, marketing, logistiek, klantenbinding en vele andere! De filosofie van het bedrijf is om met passie te werken, om dit revolutionaire project vooruit te stuwen. Het gaat er ook om te evolueren in een aangenaam universum, om u het beste aan ervaring te bieden, en vooral dat het resultaat aan uw verwachtingen mag voldoen.

De waarden

De filosofie van Air Up is om op dezelfde manier voor de planeet te zorgen als de mens, dus het project is zorgvuldig uitgedacht om een natuurlijk product aan te bieden, zonder bijwerkingen voor geen van ons beiden. Daartoe gebruikten zij water als grondstof, waarbij zij het opnieuw lieten stromen en sublimeren. Hun doel? Om je de soms flauwe smaak van water te doen vergeten en toch het gezonde aspect ervan te behouden. Gezondheid is dus een van de overheersende waarden van het concept, aangezien er geen calorieën of additieven in zitten.

Het Air Up team wil graag individueel plezier bieden dat tegelijkertijd overeenkomt met een collectieve verantwoordelijkheid. De combinatie van genot en gezondheid is het resultaat van een combinatie van natuurlijke aroma's, vruchtenextracten, planten en kruiden.

Het doel van de makers is de wereld van dranken opnieuw uit te vinden door hun ecologische voetafdruk te verkleinen, zonder zichzelf tekort te doen. Volledig in overeenstemming met de planeet, is de Air Up fles herbruikbaar, terwijl de pods recycleerbaar zijn. De CO2-uitstoot wordt aanzienlijk verminderd, evenals het gebruik van plastic, wat een belangrijk voordeel is!

air up pods

Bekijk de dagprijs